window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-PJSB0TM77P');

Citymarketing Weert zit na een jaar zonder uitvoerende medewerkers. "We doen dat niet alleen, maar samen".

En dat terwijl juist in het voorjaar de binnenstad en het Weertse weer moet gaan bruisen

Logo In Weert In Weert
De citymarketing organisatie voor Weert, In Weert, ligt op zijn gat. Al tijden is er op de sociale kanalen van In Weert radiostilte. Net zoals de website, die al geruime tijd 'coming soon' is. Maar wat is er aan de hand?
Jeroen Heijdeman | 14 maart 2023 16:00 | Aangepast op 14 maart 2023 15:55
Wat blijkt, de hele uitvoerende organisatie van In Weert, het marketingorgaan van Weert, zit thuis. De reden is onbekend. Het bestuur van In Weert geeft op die specifieke vraag ook geen antwoord. Ook blijkt uit de verklaring van voorzitter CIndy Ras, namens het bestuur, dat het nog onduidelijk is wanneer de organisatie het werk weer oppakt. Ook blijft het stil op de vraag wie het belangrijke marketingwerk voor Weert nu doet in deze periode. Want nu de lente er aan zit te komen, moet de binnenstad gaan bloeien. Ook op social media is het stil. De laatste posts op Facebook en Instagram dateren van 3 februari en de website is 'coming soon'.

Voorzitter van de Stichting Weert Marketing, Cindy Ras, laat in een verklaring aan WeertFM weten: "Weert Marketing bestaat uit een bestuur en een werkorganisatie. Namens het bestuur kan ik zeggen dat de bezetting van de werkorganisatie onze aandacht en prioriteit heeft. We zijn bezig met gesprekken, en we streven ernaar dat de werkorganisatie op korte termijn haar uitvoerende taken (weer) kan oppakken."

Wat de totale radiostilte nog gekker maakt is dat er in november in een volgepakte bioscoopzaal in de Gotcha nog vooruit werd geblikt met ondernemers en andere partners. Ook werd er korter geleden nog gezocht naar nieuwe medewerkers die de organisatie de komende maanden wilden ondersteunen.

In april 2021 koos de gemeenteraad van Weert er voor om het Centrummanagement Weert op te doeken. In plaats daarvan moest er een citymarketing organisatie opgetuigd worden die Weert beter op de kaart zou zetten. Met veel tromgeroffel werd in maart vorig jaar het nieuwe logo onthuld en werd voorzitter Cindy Ras voorgesteld aan de wereld. Wethouder destijds, Tessa Geelen, omschreef de opdracht: We behouden en versterken wat goed is, en vernieuwen waar het in de visie past en nodig is. We doen dat niet alleen, maar samen’. Enkele maanden later ging een fris team aan de slag om Weert op de kaart te zetten. Er werd een nieuwe website ontwikkeld, Weert Marketing werd In Weert en rondom de feestdagen presenteerde de organisatie zich ook aan de buitenwereld door middel van een popup-inpakwinkel in de Hoogstraat.
Bron: Weerterland Journaal

Lees ook

Kinderen gaan meer buitenspelen!

Kinderen spelen in de wintermaanden amper nog buiten. Dat moet én kan anders, vinden kinderopvangor...

0495KIEST - Kennismaken met: PvdA Weert

Lijsstrekker Leon Heuvelmans staat bovenaan de kieslijst van PvdA Weert. Hij vertelt over hun ambiti...

Het Weert Totaal Festival was een succes

Het Raphaelpad was op Hemelvaartsdag de plek waar bezoekers kwamen genieten van een (speciaal) biert...

Jongen Project Ontwikkeling weigert antwoorden te geven op vragen WeertFM

Hele logische vragen blijven onbeantwoord. Nadat eerder op WeertFM TV al te zien was hoe Stichting H...

Reünie Scouting Hubovra op 10 september wordt een opeenstapeling van anekdotes

Scouting Hubovra bestaat dit jaar 50 jaar, en dat feestje willen ze natuurlijk met zo veel mogelijk ...

Mannen en vrouwen BAL pakken eerste overwinning van het seizoen

De mannen en vrouwen treden voor het eerst in de historie van het Weertse basketball dit jaar samen ...