Wat blijkt, de hele uitvoerende organisatie van In Weert, het marketingorgaan van Weert, zit thuis. De reden is onbekend. Het bestuur van In Weert geeft op die specifieke vraag ook geen antwoord. Ook blijkt uit de verklaring van voorzitter CIndy Ras, namens het bestuur, dat het nog onduidelijk is wanneer de organisatie het werk weer oppakt. Ook blijft het stil op de vraag wie het belangrijke marketingwerk voor Weert nu doet in deze periode. Want nu de lente er aan zit te komen, moet de binnenstad gaan bloeien. Ook op social media is het stil. De laatste posts op Facebook en Instagram dateren van 3 februari en de website is 'coming soon'.
Voorzitter van de Stichting Weert Marketing, Cindy Ras, laat in een verklaring aan WeertFM weten: "Weert Marketing bestaat uit een bestuur en een werkorganisatie. Namens het bestuur kan ik zeggen dat de bezetting van de werkorganisatie onze aandacht en prioriteit heeft. We zijn bezig met gesprekken, en we streven ernaar dat de werkorganisatie op korte termijn haar uitvoerende taken (weer) kan oppakken."
Wat de totale radiostilte nog gekker maakt is dat er in november in een volgepakte bioscoopzaal in de Gotcha nog vooruit werd geblikt met ondernemers en andere partners. Ook werd er korter geleden nog gezocht naar nieuwe medewerkers die de organisatie de komende maanden wilden ondersteunen.
In april 2021 koos de gemeenteraad van Weert er voor om het Centrummanagement Weert op te doeken. In plaats daarvan moest er een citymarketing organisatie opgetuigd worden die Weert beter op de kaart zou zetten. Met veel tromgeroffel werd in maart vorig jaar het nieuwe logo onthuld en werd voorzitter Cindy Ras voorgesteld aan de wereld. Wethouder destijds, Tessa Geelen, omschreef de opdracht: We behouden en versterken wat goed is, en vernieuwen waar het in de visie past en nodig is. We doen dat niet alleen, maar samen’. Enkele maanden later ging een fris team aan de slag om Weert op de kaart te zetten. Er werd een nieuwe website ontwikkeld, Weert Marketing werd In Weert en rondom de feestdagen presenteerde de organisatie zich ook aan de buitenwereld door middel van een popup-inpakwinkel in de Hoogstraat.