window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-PJSB0TM77P');

Citymarketing Weert zit na een jaar zonder uitvoerende medewerkers. "We doen dat niet alleen, maar samen".

En dat terwijl juist in het voorjaar de binnenstad en het Weertse weer moet gaan bruisen

Logo In Weert In Weert
De citymarketing organisatie voor Weert, In Weert, ligt op zijn gat. Al tijden is er op de sociale kanalen van In Weert radiostilte. Net zoals de website, die al geruime tijd 'coming soon' is. Maar wat is er aan de hand?
Jeroen Heijdeman | 14 maart 2023 16:00 | Aangepast op 14 maart 2023 15:55
Wat blijkt, de hele uitvoerende organisatie van In Weert, het marketingorgaan van Weert, zit thuis. De reden is onbekend. Het bestuur van In Weert geeft op die specifieke vraag ook geen antwoord. Ook blijkt uit de verklaring van voorzitter CIndy Ras, namens het bestuur, dat het nog onduidelijk is wanneer de organisatie het werk weer oppakt. Ook blijft het stil op de vraag wie het belangrijke marketingwerk voor Weert nu doet in deze periode. Want nu de lente er aan zit te komen, moet de binnenstad gaan bloeien. Ook op social media is het stil. De laatste posts op Facebook en Instagram dateren van 3 februari en de website is 'coming soon'.

Voorzitter van de Stichting Weert Marketing, Cindy Ras, laat in een verklaring aan WeertFM weten: "Weert Marketing bestaat uit een bestuur en een werkorganisatie. Namens het bestuur kan ik zeggen dat de bezetting van de werkorganisatie onze aandacht en prioriteit heeft. We zijn bezig met gesprekken, en we streven ernaar dat de werkorganisatie op korte termijn haar uitvoerende taken (weer) kan oppakken."

Wat de totale radiostilte nog gekker maakt is dat er in november in een volgepakte bioscoopzaal in de Gotcha nog vooruit werd geblikt met ondernemers en andere partners. Ook werd er korter geleden nog gezocht naar nieuwe medewerkers die de organisatie de komende maanden wilden ondersteunen.

In april 2021 koos de gemeenteraad van Weert er voor om het Centrummanagement Weert op te doeken. In plaats daarvan moest er een citymarketing organisatie opgetuigd worden die Weert beter op de kaart zou zetten. Met veel tromgeroffel werd in maart vorig jaar het nieuwe logo onthuld en werd voorzitter Cindy Ras voorgesteld aan de wereld. Wethouder destijds, Tessa Geelen, omschreef de opdracht: We behouden en versterken wat goed is, en vernieuwen waar het in de visie past en nodig is. We doen dat niet alleen, maar samen’. Enkele maanden later ging een fris team aan de slag om Weert op de kaart te zetten. Er werd een nieuwe website ontwikkeld, Weert Marketing werd In Weert en rondom de feestdagen presenteerde de organisatie zich ook aan de buitenwereld door middel van een popup-inpakwinkel in de Hoogstraat.
Bron: Weerterland Journaal

Lees ook

Actie voor Zeb bereikt einddoel van 4 ton! Inzameling gaat door voor verder onderzoek

Het is gelukt! Binnen 14 dagen is er 400.000 euro opgehaald voor de behandeling van de 4-jarige Zeb....

Inzamelingsactie voor zieke Zeb bereikt 100.000 euro. Kwart van het doel is behaald.

De inzamelingsactie voor de nog jonge Zeb heeft binnen een week al de eerste mijlpaal van 100.000 eu...

67 deelnemers voor Rogstaekers Optocht 2024

Aan de Groeëte Rogstaekersoptocht in de Weerter Vastelaovendj doen dit jaar 67 deelnemers mee. Het a...

Boôrebroeleft Tungelroy vanaf dit jaar het Boôreduîpsel

Tungelroy neemt per dit jaar afscheid van een 33-jarige traditie. De jaarlijkse Boôrebroeleft op Vas...

Gemeenteraad Weert vergadert voor de eerste keer dit jaar

Voor de eerste keer in 2024 komt de gemeenteraad van Weert samen in vergadering. In de raadszaal tra...

Prins Rik I en Fleur uitgeroepen tot preensenpaar Heiknuiters. “Het moest een keer gebeuren”.

Rik Verhagen en Fleur Janssen zijn gister uitgeroepen tot prinsenpaar van de Heiknuiters in Altweert...